Hvordan du ødelægger selv den bedste campingplads.
Hvordan du ødelægger den bedste campingplads.
Selv den bedste campingplads kan blive ødelagt ved dårligt lederskab og fejltagelser. Nogle af dem kan forklares med dårlige vaner, og nogle ved manglende kendskab.
Den mest værdifulde, på pladsen, er lejrchefen. En dårlig eller svag lejrchef kan kun føre til problemer og resultere i en svigtende omsætning, med et dårligt resultat til følge. Pladsens faciliteter vil blive berørt af situationen og en dårlig omtale vil eskalere. Resultatet vil dræbe forretningen, hvilket vil ske meget hurtigt.
Har pladsen en dårlig lejrchef, er det vigtigt for alle, at dette erkendes så hurtigt som muligt. Er lejrchefen samtidig ejer, skal pladsens sælges så hurtigt som muligt. Det er resultatet, gennem de sidste 3 år, der tilkendegiver salgsprisen.
Campisterne ønsker en plads med rene faciliteter og en god pladspleje. Virker pladsens faciliteter snavset og pladsplejen manglende, vil de søge andre pladser der lever op til deres standard.
Vi lever i en verden fuldt med internet og andet af samme slags. Den gamle form for markedsføring med brochure er dog stadig vigtigt. Der er stadig gæster, når de ankommer til pladsen, der gerne vil have noget i hånden der viser mulige besøgssteder
Gæster vil gerne mødes med varme og begejstring. Der ønsker at følge sig vigtige og værdsatte. Gæsterne har altid ret, mener nogle, men nogle lejrchefer efterlader en passiv atmosfære der indikerer lige gyldighed.
Uheld eller fejl sker. Sker dette skal lejrchefen være den første til at sørge for, at dette ikke sker igen. Det kan være uheld på pladsen, hvor lejrchefen sørger for at årsagen ændres. Eller det kan være fejl i forbindelse med ind check eller afrejse. Sker der fejl, bør vedkommende der har bevirket fejlen, som det mindste spørge kunden, om denne har et forslag til kompensation. Synes forslaget til kompensation rimeligt, i situationen, skal dette, uden argumentation, være resultat. Hermed vendes en uheldig situation til noget positivt.
Kommer du, som lejrchef, til det resultat, at du ikke længere har den store interesse i din campingplads. Skal den sælges, så hurtigt som muligt. Med ingen passion har du heller ingen energi. Der er ikke noget mere smerteligt end se en succesfyldt lejrchef gå i stå grundet manglende interesse.
At være lejrchef skal være rentabelt og fyldt med positive oplevelser.